ÖNE ÇIKANLAR :
İSTANBUL16°C
Sağanak Yağışlı
GÜNDEMTÜMÜ
  • GÜNCELLEME: 26 Kasım 2012 Pazartesi 23:43

Fotoğrafçılıkta yeni akım, Iphoneography

Fotoğrafçılıkta yeni akım, Iphoneography


Fotoğrafçı ve yazar Sinan Durdu, gelişen akıllı telefon uygulamaları sonucu fotoğraçılıkta yeni bir akımın oluştuğunu söyledi. "Iphone ve Instagram ile çekilip paylaşılan fotoğraflar öylesine şaşırtıcı sonuçlar veriyor ki 'Iphoneography' adıyla bir sanat akımı bile olmuş durumda." diyen Durdu, bu telefonlarla çekilen fotoğraf ve videoların fotoğrafçılıkta önemli bir yer aldığını kaydetti.

Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık Kulübü tarafından düzenlenen 'Anlık Paylaşılarak Sosyalleşen Fotoğraf: Instagram' konulu söyleşiye katılan profesyonel fotoğrafçı ve yazar Sinan Durdu, gelişen fotoğraf teknolojileri hakkında bilgi verdi. Durdu, akıllı telefonlarda yaygın olarak kullanılan İnstagram programını; anlık paylaşılan ve sosyalleşen fotoğraflar üreten bir mecra olarak tanımladı. Instagram’ın 30 milyondan fazla online kullanıcısı olduğuna değinen Durdu, fotoğraflar üzerinde yapılan filtreleme tekniklerinin daha ilgi çekici olduğuna değindi.

Iphone ve Instagram ile çekilip paylaşılan fotoğrafların artık yeni bir akım oluşturduğuna değinen Durdu, "Öylesine şaşırtıcı sonuçlar veriyor ki 'iphoneography' adıyla bir sanat akımı bile olmuş durumda. Bu akım büyük gruplar halinde dünyanın çeşitli yerlerinde marjinal sergiler açıyor ve yeni dünya düzeninde yeni bir sanat olayının öncüsü olma aşamasında." dedi. Bu yeni akımın dünyada hızla yayıldığını ifade eden Durdu, İphoneography akımına örnek olarak kült filmler arasında yerini alan 'Oldboy' isimli filmin yönetmeni olan Chan Wook Park’ın 'IPhone 4s' ile çektiği 23 dakikalık kısa filmi gösterdi.

RESİMLİ HİKAYE: FOTOĞRAF

Sosyal medyada bazı uygulamaların zamanını doldurduğuna dikkat çeken Durdu, mevcut uygulamalarında bir dönem sonra bırakılacağını ve yerine yenilerinin geleceğine değindi. Anlık paylaşılan ve sosyalleşen fotoğrafların hızlı tüketildiğine de dikkat çeken Durdu, "Ben fotoğrafa ‘Resimli hikâye’ diyorum. Ama artık herkes fotoğrafın rengine bakıyor, hikâyesine bakmıyor. Hikâyesi olmayan fotoğrafların bana göre hiçbir değeri yok. Bir kesim hızlı tüketilsin, her şey görülsün, paylaşılsın derken öbür taraf o zaman hiçbir anlamı yor diyor. Bu hala sıkıntılı bir durum." ifadelerini kullandı.
 

KAYNAK:
CİHAN
ETİKETLER:
ÖNCEKİ HABER

SONRAKİ HABER