ÖNE ÇIKANLAR :

YAZARLAR

ERENLERİN YOLU NASIL OLUR?

Mustafa Hakkı Söyler

28 Ocak 2014 Salı 21:35
  • A
  • A
Tüm ilimlerin başı tasavvuftur. Hak insanda gözükür. Allah insanda zahir olur. Allah evi insanın içinde sırdır. Fakirin yemesi, içmesi Hakk’ın yemesi içmesidir. Emaneti dağlar kabul etmedi, tanıyamadı cahil insan aldı, taşıyor. İnsan Allah’tan ayrı değildir.

Resulullah (s.a.v), “ben fakirliğimle övünürüm” diyor. Fakirlik tamam olduğu zaman Allah ortaya çıkar. Fakir, hiçbir şeyi olmayan değildir. Fakirlik, ölmeden önce ölüp Hakk’ta dirilendir. Kimi cennetle meşgul. Kimi cehennemde azapla meşgul. Fakir ise Hakk’la meşguldür. Avama perde çekilir. Havasa nur çekilir. Nur da bir perdedir. Sevaplarda insana perde olur.

Fakir, öyle bir namaz kılar ki içinde Hakk’tan başka kimse yoktur. Cennet, cehennem ikisi de perdedir. Arif isen bunları da terk et. İlim de perde olur. İnsandan şeytanda konuşur.

Kalbinden benden başka her şeyi at. Hakk’la kal.

Miraç, Hakk’tan başka herşeyden ayrılmaktır. Miraç, herşeyi yerinde görmektir. Hakk’tan alıp Hakk’a vermektir. Kılınan namazda miraç yoksa o namaz boştur.

Allah, Adem’i kendi sureti üzerine yarattı. Bu sırrı anlamaya çalış. Bu sırrı anlamak için kesret (çokluk) aleminden çıkmak gerekir. Çokluk bizi aldatıyor.

Ruhumdan ruh verdim. İlk ruh, Aklı Evvel, Ruh-u Azam’dır. Mülhime nefsten geçmek gerek.

Benliğini, gururunu yok etmeden ben Hakk’ım demek küfürdür. Bazen deniz kıyısında elinde kadeh “Sofular haram demişler bu aşkın şarabına haydar haydar” diyenler ise tam zındıktır. Benliği, eksikliği ortada ama yine de ben Muhammediyim diyor, zındık! Her zaman taklitleri vardır.

Hakk’ın Celal, bir de Cemal yüzü vardır. Cemal yüzü, Hakk’ın güzel sıfatlarının ortaya çıktığı, Hakk’ın güzel yüzüdür. Celal yüzü, kötü sıfatların ortaya çıktığı, Hakk’ın kötü yüzüdür.

Elinde kadehle içki içen Celal’e uğramıştır. Hakk’ın güzel esmalarının göründüğü kişi de Hakk’ın Cemal’ine uğramıştır. Celal de, Cemal de, 99 Esma’da Hakk’ın dır. Kuran’da güzele, Cemal’e davet vardır. Koyunu besleyen Cemal, kesen Celal’e uğramıştır. Unutma ki, Allah’a kasapta lazım. Sen kasap olma!

İnsan 99 esmayı toplamıştır yani camii dir. Eğer gözünden perde kalkarsa mekan yoktur. Allah heryeri kuşatmıştır.

Allah insanda gizlidir. Fakir özünü bilir. Fakirin görmesi, yemesi, eli, ayağı Hakk iledir.

İnsan namaz kılar, oruç tutar, zekat verir ve bu ibadetleri ben yapıyorum der ise buna gizli şirk denir.

Fakir ateşinde yanan ve ihtiyaç ateşiyle münkesir birini görürsen, ona yaklaş! Şüphesiz o kişinin Hakk’la arasında perde yoktur. Hiç olan fakir perdelerinden kurtulmuştur. Allah ile arasından perdeler kalkmıştır. Aç kaldım, beni doyurmadınız, hasta oldum beni ziyaret etmediniz… Biraz bunları düşünmek gerek.

Fakir yani tam olarak yokluğunu hissedip, yaşama halidir. Bu hali yaşayanlara Muhammedi meşrep denir. (Taklitlerinden sakınınız) Allah’ın haram dediğini yapanlar olsa olsa zındık olur. Özünün, aslının ne olduğunu bilmeye çalışmaktır Hakikat.

Tasavvuf çalışması sonunda, insan hissettiği, evvelce sandığı gibi iki ayrı varlık yoktur. Bunu anlayan bu dünyada ölür. Ölmeden önce ölünüz.

Özünü bilmeyen vahdete kavuşamaz, vahdeti bilmeyen perdelidir. Adı Profesör, Doçent de olsa Hakk’ın nazarında cahildir. “Bayram özünü bildi.” Özünü bilmeyen şirktedir. İbadet yapması boştur. “Cennete imansız girilmez, tasavvufsuz girilir” diyen tam bir gaflettedir. Onların imanında gizli şirk vardır.

İlmen yakin; ilim, Aynel yakin; ibadet, Hakk’el yakin; tasavvuftur.

İlkokul, ortaokul, üniversite gibi. İlkokulun imanı, üniversiteye göre gizli şirktir. Hakikat sırrına eren, hala ilim diyorsa Allah ile arasında perde vardır. Hakikati anladım ben demek şirktir.

“Sana yakin gelene kadar ibadet et.” Yakine erenin ibadeti biter. Fiil kula bağlandığı zaman ibadet adını alır. Fiilin faili ortaya çıkarsa, Niyazi Mısri’nin dediği ortaya çıkar. “Benden işitip, gören anladım ki O canan imiş” sırrı ortaya çıkar. “Sizi de fiillerinizi de yaratan Allah’tır.” (Saffat 37-96) Fiiller Allah’a ait olduğu zaman buna Ubudiyet denir. “Cübbemin altında Allah’tan gayrı mevcut değildir.” (Cüneyd-i Bağdadi)

Ben vuslata erdim, gerçeği gördüm, hakikati idrak ettim, artık bundan sonra ben ibadet etmiyorum. Allah’ın benim ibadetime ihtiyacı yoktur. Böyle diyen zındıklar olabilir. Oysa bilinmelidir ki, ibadetlere Allah’ın değil senin ihtiyacın var! İbadetler senin ahlakını düzeltecek.

Herkes ne iş için yaratılmış ise ona o işler kolaylaştırılıp, sevdirilmiştir. Erenlerin kellesini kessen de içki içmez, namazdan vazgeçmez çünkü bunlar onlara sevdirilmiştir.

“İlim bir nokta idi onu cahiller çoğalttı.” (Hz.Ali)r.a

“Dört kitabı şerh eden hakikatte asidir
Zira tefsir okuyup manasını bilmediler.” (Yunus Emre)

“Bana namaz kılmaz diyen
Ben kılarım namazımı
Kılar isem kılmaz isem Allah bilir niyazımı.” (Yunus Emre)

“Men arefe nefsehu fekat arefe rabbehu.” (Niyazi Mısri)
YORUM YAZ
TOPLAM 4 YORUM

Yorum yapmak için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Yada Misafir Olarak Yorum Yapabilirsiniz.Üyeliğiniz varsa üye girişi yapabilirsiniz. Yeni üyelik için üyelik formunu kullanabilirsiniz.

  • - Hamit DEMİR:19 Şubat 2014, Çarşamba 15:29

    Yazıda belirtilen "Men arefe nefsehu fekat arefe rabbehu" sözü AYET değil. Mısri'nin hiç değil. O söz Keşfu'l-Hafa'da rivayeti geçen bir hadistir.

  • - ALİ KAMER:30 Ocak 2014, Perşembe 13:24

    Kadeş, yazıda belirttiğin "Men arefe nefsehu fekat arefe rabbehu" sözü Niyazi Mısri'ye ait değil, bir ayettir. Ayet ve diğer kişilerin sözlerini birbirine karıştırmayalım...

  • - nuri sakin:29 Ocak 2014, Çarşamba 19:12

    yılbaşı gecesi noel kıyafeti ile kafayı çektim hindi ile durumum ne olur hocam öğrenebilirmiyim.teşekkür ederim

  • - ferda özerden:29 Ocak 2014, Çarşamba 18:27

    hocam allah sizden razı olsun