ÖNE ÇIKANLAR :
DÜNYATÜMÜ
  • GÜNCELLEME: 30 Eylül 2014 Salı 19:18

Libya’da hayatını kaybeden işçi toprağa verildi

Libyada hayatını kaybeden işçi toprağa verildi

Libya'dan Türkiye’ye dönen işçilerden hayatını kaybeden İsmet Yalçın İzmir'de toprağa verildi.

Libya'da Türk inşaat firmasında çalışan ve günlerdir Gat Havaalanı'nda mahsur kalan 321 işçi ile havaalanında hayatını kaybeden işçi İsmet Yalçın'ın cenazesi Türkiye’ye getirildi. Cenazesi havalimanından alındıktan sonra İzmir Adli Tıp Kurumu'na götürülen Yalçın'a otopsi yapıldı. Daha sonra İsmet Yalçın'ın cenazesi, Egekent2’deki Cem ve Kültür Evi'ne götürüldü. Buradaki tören sonrasında da Ulukent Mezarlığı'nda son yolculuğuna uğurlandı. Yalçın'ın 3 çocuğunun olduğu öğrenildi.

Libya'daki Gat Havaalanı'nda beklerken kalp krizi geçirerek ölen İsmet Yalçın'ın cenazesiyle birlikte İzmir'e gelen işçi şefi Mazlum Dündar, Libya'ya çalışmak için gittiklerini, şirket yetkililerinin 'sizi güvenli bölgeye götürüyoruz' diye kendilerini aldattığını iddia etti. Dündar, "Biz orada resmen bile bile ölüme gönderildik. Biz orada kelimenin bittiği, insanlığın bittiği bir noktaya geldik. Bizi çatışmaların yoğun yaşandığı bir bölgeye, çatışma yokmuş gibi teminat vererek götürdüler. Çatışmalar başladığında biz şantiye şefine giderek toplantı talep ettik. Orada 457 işçi vardık. Bize bir tehlike durumunda 6 saat içinde tahliye planlarının olduğunu söylediler, külliyen yalan. Çatışmacı gruplar tam dibimize kadar geldiler. Kaldığımız kamp ortamı sağlık ve hijyen adına çok kötüydü. Biz de ister istemez orayı terk ettik. Çalıştığımız bölgeye 400 kilometre ötede kullanılmayan atıl vaziyetteki Gat Havaalanına götürüldük. 12 gün civarında bekledik. Ben Dışışleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu'na ulaştım. Onların girişimleriyle bize Libya Havayollarından Dışışleri Bakanlığımızın baskısıyla bir uçak temin edildi. Burada uçuş için gerekli alt yapı desteği de devletimiz tarafından sağlandı. Ancak bu süreçte bir emekçi arkadaşımızı kaybettik. Yine Dışışleri bakanlığımızın yardımıyla cenazemizi İzmir'e kadar getirdik." dedi.